مصاحبه با گاریا کیپلوف LLC "انتشار خانه" دارایی معنوی. درست مثل یک مربی فوتبال

شایعاتی مبنی بر جذب افراد در فرقه ها در کنسرت های ما وجود داشت. والری کیپلوف در مورد انتقاد، فوتبال و "میهن پرستی شرور"

دلیل خوبی برای احساس پیری: ترکیب کلاسیک گروه آریا 16 سال پیش وجود نداشت و یک سال بعد گروه کیپلوف ظاهر شد. امروز در کاخ ورزش نوازندگان می نوازند کنسرت سالگردو در آستانه والری کیپلوف با Onliner.by در مورد ممنوعیت اجراها در بلاروس ، "میهن پرستی شرور" ، انتقاد از آخرین آلبوم و رابطه صمیمانه با فوتبال صحبت کرد.

"من از نادانی مردم تعجب کردم"

- حال شما چطور است؟

بله خوبه همه چیز خیلی خوب است.

- چطور رسیدی انجا؟

با قطار از اسمولنسک رسیدیم. ما حدود پنج ساعت رانندگی کردیم - نشستیم، چای نوشیدیم، صحبت کردیم.

- این سفرها شما را خسته نمی کند؟

نه، قطعا. موارد طولانی وجود دارد، وقتی پنج یا شش ساعت سوار اتوبوس می شوید - بله. و به این ترتیب در قطار دراز می کشید، با دوستان صحبت می کنید، چای می نوشید. عالی!

شما به مینسک آمدید تا پانزدهمین سالگرد گروه کیپلوف را جشن بگیرید. این بهانه ای است تا طرفداران «آریا» خوب قدیمی احساس پیری کنند.

گفتنش برایم سخت است. نه، این فقط بهانه ای است برای ملاقات دوباره. این اتفاق افتاد که سالگرد ما با انتشار یک آلبوم جدید مصادف شد و تصمیم گرفتیم یک برنامه میکس بسازیم: آهنگ های زیادی از نسخه جدید پخش خواهیم کرد و شاید بزرگترین بازدیدهابه مدت 15 سال که در گروه کیپلوف ساخته شد. من احساس پیری نمی کنم، اگرچه امسال 60 ساله خواهم شد. طرفداران به ما می آیند - هم بچه ها و هم مادربزرگ ها. در واقع، این من را بسیار خوشحال می کند: ما چنین چیزهایی کاملاً متفاوت داریم گروه های سنیدر سخنرانی ها این شگفت انگیز است.

- به طور کلی سه آلبوم در 15 سال به نوعی کافی نیست.

می فهمم، بله. من اغلب از ولادیمیر ایلیچ لنین نقل قول می کنم: "کمتر بهتر است."من فکر می کنم که ما کار بسیار شایسته ای داریم. من می دانم که بسیاری از ما انتقاد می کنند آخرین آلبوم، ادعاهایی نسبت به صدا داشته باشید. من خودم عاشق انتقاد عینی هستم، اما وقتی همه چیز بی اساس است... در مورد صدا، واقعاً موافق نیستم: بعضی ها آن را دوست دارند، بعضی ها را دوست ندارند. رویکردهای مختلف

شما زمانی اشاره کردید که برای یک فرد روسی در موسیقی، بار معناییو ملودی ادعاهای مربوط به "ستاره ها و صلیب ها"، از جمله، به عدم وجود ملودی های روشن و به یاد ماندنی مربوط می شود.

- بله، قابل مقایسه با ضربه های «آریا».

من مخالفم مثلا اگه همین آهنگ کوزوو پوله رو بگیریم ... آیا آریا همچین ضربه هایی داره؟ آیا این مقیاس است؟ بله، آهنگ های فوق العاده ای بود، من آن را انکار نمی کنم. "بازی با آتش"... ایدئولوژی کمی متفاوت است، اما قطعا آهنگی به نام "زمین کوزوو" وجود نداشت. مطمئنا همینطوره. در مورد روشنایی ملودی ها، گفتن آن برای من سخت است. من می خواهم منتقد آلبوم های "آریایی" باشم - این آخرین آلبوم ها است. خوب، چنین بازدیدهایی وجود ندارد! به طور کلی، روند این است: شما هر کدام را می گیرید گروه مدرن، به سبکی مشابه بازی می کند و هر سال درخشندگی خود را از دست می دهد. همان آزی آزبورن را در نظر بگیرید: یک آلبوم خوب ضبط شده، یک موسیقی عالی. اما بهترین رکورد به نظر من اوزموسیس در سال 1995 بود. اکنون آهنگ های فوق العاده ای وجود دارد، اما به دلایلی آنها به گوش نمی رسند.


آنها شروع به مقایسه آهنگ های "پیامبر" و "باران یخی" می کنند. آنجا ریف تا حدودی شبیه است، اما آهنگ چیز دیگری است، ملودی متفاوت است و مردم موفق می شوند این دو تصنیف را که هیچ ربطی به هم ندارند مقایسه کنند. این من را شگفت زده می کند. یعنی افرادی که بی سواد هستند. و برخی از رفقا شروع به ایراد گرفتن از متون می کنند. حتی در "قطب کوزوو" ... در آنجا، یکی از رفقا از "ما با گل شکوفا خواهیم شد" صحبت می کند. اما چگونه! گل ها شکوفا می شوند، اما چگونه می تواند شکوفا شود؟ "شکوفایی" یک کلمه اسلاوی قدیمی است و Yesenin از آن استفاده می کند: تا ابد برکت داشته باشی که به کامیابی آمده و بمیرد.من گاهی از ناآگاهی افرادی که قضاوت را به عهده می گیرند، به خصوص فشن بلاگرها تعجب می کنم. من عاشق انتقاد معمولی هستم: ما خودمان می دانیم که چه چیزی در این آلبوم کار کرد و چه چیزی کار نکرد. اما من فکر می کنم که این یک قدم به عقب نیست، بلکه تقریباً همان گام آلبوم قبلی است. و این واقعیت که آنها کم هستند، به نظر من، چندان ترسناک نیست. آنقدر فکر کردیم که بتوانیم دو یا سه برنامه کاملاً متفاوت اجرا کنیم.

- مارگاریتا پوشکینا در مصاحبه ای این را گفت: "والرا با خلاقیت خودش خسیس است."فکر می کنید منظور او چه بود؟

گفتنش برایم سخت است. یک بار به او گفتم و او حتی از من ناراحت شد: "شما باید خود را با احتیاط حمل کنید تا نریزید."و مارگاریتا آناتولیونا همه چیز را یکباره به عهده می گیرد. هنوز دارم سعی میکنم یه چیزی رو تموم کنم من پراکنده نمی شوم ، هیچ پروژه مشترکی را دوست ندارم و اگر بفهمم آهنگ مال من نیست ، آن را نمی خوانم. پوشکینا گاهی اوقات اشعار خود را ارائه می دهد، اما موارد زیادی نداریم که آهنگ ها در آن نوشته شود متن تمام شده. قطب کوزوو یکی از معدود آنهاست. همیشه خطوط آن با امکانات ما منطبق نیست. او شعر می نویسد و لازم نیست شعر باشد. من همچنین از همان "اکسیتانیا" (اپرای راک مارگاریتا پوشکینا و سرگئی اسکریپنیکوف. - تقریباً Onliner.by) گلایه های زیادی دارم، اما در مورد آن صحبت نمی کنم. خدا را شکر که دوست دارد، در آن حمام می کند.

مارگاریتا به تمپلارها، کارکاسون ها علاقه دارد، اما این برای من چندان جالب نیست - من نگران انگیزه های زندگی هستم. انسان مدرن، تجربیات او اگر موارد مشابهی با امروز وجود داشت، جالب بود. واقعا مال من نیست علاوه بر این، تیم هایی مانند "اپیدمی" توسط این حماسه ها برده شدند و واقعیت به من نزدیک تر است. بنابراین، من و پوشکینا گاهی اوقات به خوبی یکدیگر را درک نمی کنیم. اگرچه کاری که ما انجام دادیم، به نظر من عالی شد.

"شوچوک بیش از شنوروف سزاوار رئیس جمهور شدن تهاجم بود"

با یک خبر نه چندان خوب پیش شما آمده ام. سانسور شدید در بلاروس وجود دارد فعالیت کنسرت. یادی کنیم آن زمان هایی که «آریا» اجازه ورود به کشورمان را نداشت. فهمیدم به خاطر آهنگ "دجال" بود؟

مطمئناً به این شکل نیست. سپس در واقع یک دوره نسبتاً دشوار وجود داشت: به نظر من، ما در مورد سال 1998 صحبت می کنیم. ایدئولوگ ها لیست را گرفتند و به عناوین آهنگ ها نگاه کردند: در واقع "دجال" ، "در خدمت نیروهای شر" وجود داشت. از این دست آهنگ ها بسیار زیاد بود. واضح است که آنها به عنوان نگاه می کنند و در محتوا فرو نمی روند، بنابراین این کمی آنها را ترساند. این مرحله نسبتاً سریع گذشت. اگرچه ، بله ، آنها در مورد آهنگ "دجال" تماس گرفتند: شایعاتی وجود داشت که ظاهراً شخصی افراد را در کنسرت های ما در فرقه های شیطانی استخدام می کند. بامزه بود. حتی گفتم: شاید از یک کشیش ارتدکس دعوت کنید که صحنه را بپاشد؟ چه شیطان پرستانی، دیوانه شدی؟اما هر چقدر هم که به بلاروس آمدیم، هیچ شکایتی نداشتیم.

- اما شما از خواندن آهنگ «دجال» دست کشیدید.

من آن را رد کردم نه به این دلیل که ممنوعیت کسی بود. تازه فهمیدم این آهنگ من نیست. وقتی به نام خودم خواندم "نام من دجال است، علامت من عدد 666 است" ... سپس فقط متوجه شدم که چه می کنم. واضح است که این هوی متال است، ادای احترام به مد، عرفان. اما وقتی اینگونه به خودت می‌گیری... و بعد تمرین زندگی این را تأیید کرد، اگرچه "آریایی‌ها" آن را انکار می‌کنند. ما با گروه Rage تصادف کردیم، صحنه در گوربوشکا آتش گرفت، رهبر ارکستر به گودال ارکستر افتاد. کجا بریم؟ همان پوشکین از این طرف، آن طرف پرسید. به او گفتم: "ریتا، من یک بار برای همیشه از این موضوع صرف نظر کردم."من نمی خواهم با آن بازی کنم: این یک موضوع بسیار جدی است. علاوه بر این، این آهنگ با اعتقادات مذهبی من در تضاد است: من یک فرد ارتدکس هستم و همه اینها را انکار می کنم.

- اکنون کارت کسب و کارگروه "کیپلوف" - آهنگ "من آزادم". آیا پتانسیل آن را در سال 1997 درک کردید؟

البته که نه. ما آن را ضبط کردیم، آلبوم بیرون آمد - کسی آن را دوست داشت، کسی نه خیلی. از نظر فنی اصلا از این رکورد خوشم نیومد. مواد خوب بود، اما نه همه آهنگ ها. من و سرگئی ماورین این پروژه را ساختیم، اما رویکرد خیلی جدی نبود. آنها آهنگ "من آزادم" را فراموش کردند: آنها آن را در آریا اجرا نکردند، ماورین هرگز خودش آن را پخش نکرد. و پس از مدتی ، هنگامی که گروه کیپلوف قبلاً ظاهر شده بود ، به موادی نیاز بود ، زیرا گروه بیشتر بر روی تور متمرکز بود. تصمیم گرفتیم آهنگ را دوباره ضبط کنیم، تنظیم را کمی سنگین کنیم. از سال 2003 ، او زندگی دومی را آغاز کرد: ما آن را به رادیو دادیم و اصلاً انتظار چنین تأثیری را نداشتیم. او از هم جدا شد، نوعی پاداش وجود داشت. به لطف این آهنگ، ما چنین نشاطی داشتیم.

- می فهمم که الان خوب به تو غذا می دهد.

آره. به هر حال، ما نسخه گروه بلاروسی پاوا را تماشا کردیم و من واقعاً آن را دوست داشتم. من پیشنهاد دادم در این کنسرت "من آزاد هستم" را با هم بنوازم: جالب است اگر آنها به بلاروسی بخوانند و من به روسی بخوانم. اما بچه ها نتوانستند: آنها مشغول هستند، کار می کنند. آنها گفتند: "ما دوست داریم، اما نمی توانیم."امیدوارم بتوانیم با هم کار دیگری انجام دهیم.


- با آهنگ "من آزاد هستم" داستانی در ارتباط با سرگئی شنوروف وجود داشت.

داستان پیش پا افتاده ای بود. آنها فقط نوعی سند آوردند - ظاهراً آهنگ فیلم "بومر" در رادیو اجرا شد. هیچ مشکلی وجود نداشت، من سندی را امضا کردم - نه بیشتر.

- بیشتر از همه به شما علاقه داشت که آیا در آنجا الفاظ ناپسند وجود دارد یا خیر.

بله، شرط اصلی همین بود. گوش کردم و گفتم: "بله، به خاطر خدا آهنگ بدی نیست."و اوراق را امضا کرد. سپس معلوم شد که این موسیقی متن فیلم است.

- به طور کلی نسبت به کار شنورف چه احساسی دارید؟

من یک بار او را دیدم، در «هجوم» بود. نمایش عالی، بسیار حرفه ای انجام شده است. اما ما از برخی جهات پادپای هستیم.

- سال گذشته در انتخابات ریاست جمهوری «هجوم» شرکت کردید و به همان شنوروف شکست خوردید. خجالت آور بود؟

نه، قطعا. به طور کلی، این البته مسخره است: رئیس جمهور، "تهاجم"... اما آنها تصمیم گرفتند این اسباب بازی را بازی کنند. بعد گفتم: در صورت امکان، آرای من را به شوچوک بدهید. اجازه دهید هواداران ما ناراحت نشوند، اما واقعا ... "یورا 60 ساله بود، او شایسته آن است. اگرچه ما تفاوت زیادی داریم دیدگاه های سیاسی، اما کاملاً انسانی و رفاقتی، من معتقدم که شوچوک خیلی بیشتر شایسته ریاست جمهوری بود.

- "هجوم" هر سال مورد انتقاد قرار می گیرد: سوالاتی در مورد ترکیب، زیرساخت ها و انگیزه های سیاسی ...

با توجه به اینکه برخی وجود دارد تجهیزات نظامی- من نظامی گری در این نمی بینم. اومدم و از حالم گفتم خدمت سربازی. نگاه می کنم: پسرهای کوچک از این تفنگ ها بالا می روند. هیچ چیز وحشتناکی وجود ندارد، هیچ نظامی سازی وجود ندارد. تجهیزات نظامی وجود دارد، گاهی خلبان ها ظاهر می شوند و آنجا پرواز می کنند. با آنها ارتباط برقرار کردیم تیم آکروباتیکشوالیه های روسی بچه های خوبی هستند. معلوم شد که آنها یکی از آهنگ های مورد علاقه خود را دارند - "نفس تاریکی"، من از این بسیار شگفت زده شدم. نوعی پیشینه سیاسی وجود دارد... من هرگز این را ندیده ام: آنها آمدند، برای لذت خودشان بازی کردند، با هواداران ما از سراسر کشور ملاقات کردند. خواهرزاده من اغلب به هجوم می آید. تنها چیز قیمت نسبتاً بالا برای همه چیز است، حتی برای آب.

"هر گونه مداخله جراحی به نحوی بر وضعیت صدا تاثیر می گذارد"

- در اولین تور آلمان به شما می گفتند قزاق با گیتار. خجالت آور بود؟

آنها دقیقاً قزاق نامیده نمی شدند. شاید شخص دیگری به این فکر افتاده باشد؟ نه، ما را ایرون میدن شوروی می نامیدند.

- و این مقایسه به شما آسیبی نزد؟

نه، قطعا. اگر به ما آمریکایی می گفتند مناقصه می"، آزاردهنده خواهد بود. و اگه یه جورایی شبیه آیرون میدن بودیم، همچین گروه فوق العاده ای... و بعد، خودم میدونستم که بعضی از رفقای گروه خیلی به کار آیرون میدن علاقه داشتن و کلا این گروه روی ما تاثیر گذاشت. بله، تشبیهات زیادی وجود دارد، اما با استعداد انجام شد. اگرچه گروه های دیگر را بیشتر دوست داشتم: آزی آزبورن، جوداس پریست. برخی از رفقای آریا حتی لباس هایی شبیه آدریان اسمیت می پوشیدند.

- در سال 2012 از ناحیه رباط ها تحت عمل جراحی قرار گرفتید. چقدر جدی بود

دردناک نبود، اما ناخوشایند بود. بعد مجبور شدم برای مدت طولانیساکت باش. برای اولین بار در 30 سال، یک کنسرت لغو شد: ما در ویتبسک اجرا نکردیم. و اولین کنسرت بعد از عمل در مینسک در کاخ ورزش اتفاق افتاد ، اگرچه به من توصیه شد که نیم سال سکوت کنم. اما خودت می دانی: انسان پیشنهاد می کند، اما خدا خلع می کند. در مینسک، البته، پس از چنین عمل ناخوشایندی، چندان مناسب نبودم. اکنون کسی فکر می کند که بهتر شده است، اما من اینطور فکر نمی کنم: هر مداخله جراحی به نحوی بر صدا و وضعیت تأثیر می گذارد.

- در بین هواداران چنین نظری وجود دارد: پس از عمل روی رباط ها، کیپلوف به همان شکل نبود.

من نمی دانم. اما هر عملیاتی بدون ردی نمی گذرد - این یکی از دلایلی است که ما فعالیت های تور خود را بسیار کاهش داده ایم. شما باید به نحوی از خود مراقبت کنید و در صورت امکان صدای خود را مجبور نکنید. در مورد "آریا"، من تازه شروع به خواندن به شیوه ای متفاوت کردم.

تو دوست داری حمل و نقل عمومی. این به نوعی با تصویر شخصی که آهنگ های "پادشاه جاده"، "قهرمان آسفالت" و "فرشته بی خیال" را اجرا کرده است، مطابقت ندارد.

و بازیگرانی هستند که نقش مستی را بازی می کنند. برای مثال ویتسین. یک کمدین فوق‌العاده که عموماً مشروب نمی‌نوشید، یوگا انجام می‌داد و همیشه نوعی مهتاب‌باز و حرامزاده بازی می‌کرد. این فقط یک نقش است، نه بیشتر. وقتی به تصویری که باید منتقل کنید عادت کنید، یک دوچرخه‌سوار، یک راننده و یک خلبان می‌شوید. این توانایی یک فرد برای تناسخ است.

- آیا تا به حال رانندگی کرده اید؟

نشستم اما خیلی طول نکشید. وقتی به کشور رفتم و وقت زیادی بود. حتی چیزی کار کرد. و سپس ناگهان 60 ساله شدم، و من واقعاً نمی خواهم در آن سن قوری باشم. در مسکو، سفر به محل تمرین با مترو برای من آسان تر است: 40 دقیقه دیگر به محل می رسم. اگر با ماشین رانندگی می کردم یکی دو ساعت و نیم بود. و بنابراین من به مردم نزدیکتر هستم، می دانم چگونه زندگی می کنند، نفس آنها را در مترو احساس می کنم.

- گفتی که فوتبال را حتی بهتر از موسیقی می فهمی.

تا حدی بله.

- در مورد فوتبال بلاروس چه شنیده اید؟

می دانم که ویکتور گونچارنکو مربی باته بوده است. آخرین بازیکن بلاروسی که در موردش شنیدم گلب است، او برای آرسنال بازی می کرد. در دوران اتحاد جماهیر شوروی، دینامو مینسک تیم بزرگی بود. سپس به نوعی اطلاعات بیشتری در مورد فوتبال بلاروس وجود داشت. و اکنون فقط در مورد باته می شنوم، زمانی که این تیم در صحنه بین المللی بازی می کند. این عجیب است. به نظر می رسد که کشورها از نظر روحی نزدیک هستند، اما اطلاعات بسیار کمی در مورد یکدیگر وجود دارد - این من را بسیار شگفت زده می کند. در مورد ورزش، من در مورد بیاتلون بیشتر می دانم - دومراچوا آنجاست.

- نظرت در مورد گونچارنکو چیست؟ آیا دوست دارید که او نه «اسب»، بلکه «گوشت» تربیت کند؟

نه، من نمی خواهم. من فکر می کنم هر اتفاقی که می افتد برای بهترین است. او مربی خوبی است اما اسپارتاک هم مربی خوبی دارد. فکر نمی کنم اسپارتاک رهبر باشد. آنها خوب بازی می کنند، اما این سقوط ها و صعودهای تند... و سپس، چگونه به اتلتیک باختند... آنها در واقع می توانستند بهتر بازی کنند.

قبلاً اسپارتاک یا همان دیناموی مینسک بود، اما الان بازیکنان از باشگاهی به باشگاه دیگر مهاجرت می کنند و روحیه بازی را حس نمی کنند. همه چیز به نوعی به هم خورد. احتمالاً من آدمی هستم که به این مسائل نگاه قدیمی دارم، اما فکر می کنم روحیه از بین رفته است. همه این لژیونرها، به نظر من، این را احساس نمی کنند. هیچ لیدری مثل تیخونوف و تیتوف سابق در اسپارتاک وجود ندارد.

"با پسرم بعد از حمام ما آهنگ های محلی روسی می خوانیم"

- پسرت گفت که به سبک «وطن پرستی بد» بازی می کنی.

ها ها ها ها!

فکر می کنید منظورش چه بود؟

او بود که حرف ها را به من رساند، نظر او نبود. من با این موافق نیستم ما موسیقی نمی سازیم تا کسی را راضی کنیم. این نظر شخصی ماست، دیدگاه من نسبت به مسائل. اگر من در مورد میدان کوزوو بخوانم، آن را با مهارت و با رنج انجام می دهم. اگر چند آهنگ در مورد بنویسیم لنینگراد را محاصره کردپس نه اینکه کسی بگوید این سرود وطن پوتین است. این نگاه شخصی ما به مسائل است. در مورد جنگ، هر دو پدربزرگ من فوت کردند، بنابراین نیازی به تحریک من نیست. ما در مورد آنچه واقعاً ما را نگران می کند می خوانیم و نه از روی ملاحظات فرصت طلبانه. الان چطور مد شده؟ منگنه ها... نه، همه چیز مزخرف است.

آخرین آلبوم ما را بگیرید. یک آهنگ فوق العاده "Born to Fly" وجود دارد. با یک پسر دوچرخه سوار ملاقات کردیم. او در این تصادف به شدت مجروح شد و مادرش او را با ویلچر به کنسرت ما آورد. او خیلی دوست داشت از او عکس بگیرند. نمی دونم چی شد ولی بلند شد و رفت. و در ابتدا می خواستم آهنگ "Born to Fly" را در مورد این پسر بنویسم، تنها پس از آن بود که ایده تغییر کرد. ما اشعاری را می خوانیم که به ما نزدیک است.

- الان برای شما راحت است که با فرزندانتان زبان مشترک پیدا کنید؟

قطعا. علاوه بر این، پسر در برخی چیزها حتی از من رادیکال تر است.

- مثلا؟

در اینجا من به هنر عامیانه علاقه دارم و او حتی فراتر می رود: او به اصالت علاقه مند است. او نوازنده ویولن سل است، از هنرستان فارغ التحصیل شد، اما در سازدهنی و بالالایکا تسلط داشت. وقتی در ویلا ملاقات می کنیم، پس از حمام، آهنگ های محلی روسی را با لذت می خوانیم. حتماً به نوعی روی او تأثیر گذاشته ام. اما در بعضی چیزها او رادیکال تر است و من باید جلوی او را بگیرم: برای توضیح اینکه شما باید مهربان تر و عینی تر باشید. او سفید و مشکی مستقیم دارد و من همیشه آن را دوست ندارم.

- فرزندان شما کلاسیک دارند آموزش موسیقی. آیا می توان آنها را افراد ثروتمند نامید؟

من نمی گویم. اما حداقل آنها خودکفا هستند. من هرگز آنها را خراب نکردم، اما کمکم را پیشنهاد می کنم. برای مثال، پسر نیاز به خرید داشت ابزار خوب- واضح است که انجام این کار به تنهایی دشوار است. من اغلب به دخترانم کمک می کنم: من دو نوه فوق العاده دارم، به زندگی آنها علاقه مند هستم. آنها خراب نیستند و از هر چیز کوچکی که می توانم بیاورم خوشحال هستند، حتی چند گوشواره نقره ارزان قیمت. من واقعاً آن را دوست دارم و همین نگرش را نسبت به خودم می بینم: اخیراً بیمار شدم و نوه هایم برایم عسل و مربا آوردند. من خیلی یک رابطه ی خوببا یک خانواده و همچنین با تماشاگران روی صحنه. مردم همه چیز را احساس می کنند: اگر با آنها با احترام رفتار کنید، آن وقت به شما دوچندان می شود. در مورد بچه ها هم همینطور است.

- آیا می توانید تصور کنید که در بلاروس یک نوازنده فیلارمونیک 150 دلار تمام وقت دریافت کند؟

هوم… کاملا. من می توانم آن را تصور کنم. من یک بار با 50 دلار به عنوان نگهبان شب کار می کردم، اتفاقاً این مدت زمان زیادی نبود.

- در دوران اوج «آریا» بود. چگونه اتفاق افتاد؟

به نوعی زنده ماندم. من می دانم که زمان اکنون متفاوت است، پول نیز کاملاً متفاوت است. من می دانم که ما احتمالاً چنین چیزی داریم، اگرچه پول در روسیه بهتر است. من حتی نمی دانم چگونه در این مورد نظر بدهم. احتمالاً زندگی با چنین پولی مشکل ساز است. اما مردم آگاهانه انتخاب خود را انجام می دهند. او وارد تجارت نمی شود. باید درک کنید که این مسیر بسیار دشواری است. در همان دوره «آریایی» ما نمی دانستیم چگونه در دوران پرسترویکا از خانواده ها حمایت کنیم. تمام پس انداز از بین رفته بود و به طور کلی مشخص نبود که چگونه دو کودک را تغذیه کنند. یه جورایی بیرون اومدن مهمترین چیز این است که خانواده ها از هم نپاشیدند و حتی سعی کردیم چیزی را ضبط کنیم. اینجاست که انسان مورد آزمایش قرار می گیرد که چقدر به حرفه خود پایبند است.

- اگر زمان را به عقب برگردانید باز هم به نفع موسیقی سنگین انتخاب می کنید؟

بله حتما. من هنوز هم دستم را امتحان خواهم کرد موسیقی کلاسیک. اما نمی‌دانم چقدر در آنجا به اندازه کافی می‌نوشتم، زیرا این نگرش حتی جدی‌تر از اینجا به موضوع است. اگرچه در اینجا شما همیشه باید در فرم باشید و مهارت های خود را تأیید کنید. هر کنسرتی یک امتحان است. مانند آلبوم‌ها: می‌توانید هر سال بدون در نظر گرفتن موسیقی، تنظیم‌ها، ترانه‌ها روی آنها مهر بزنید. اما ما این کار را نمی کنیم: ما می خواهیم مواد از کیفیت کافی برخوردار باشند.

من در موسیقی فولکلور رشد کردم... موسیقی محلی اساس همه چیز است. این با شیر مادر جذب می شود…”

مصاحبه با والری کیپلوف

نوازنده والری کیپلوف و گروهی به همین نام برای مطالعه متخصصان کپی رایت، وکلای مالکیت معنوی بسیار جالب هستند. آریا در دهه 80 محبوبیت پیدا کرد و تا به حال آریایی ها مانند گروه کیپلوف به عنوان تیم های استادیوم باقی مانده اند. با این وجود ، گروه های راک داخلی با مسیر موفقیت مشابه کاملاً متفاوت از آنها هستند: همه آنها حول شخصیت ترانه سرا ساخته شده اند ، خواه شوچوک و DDT ، کینچف و آلیسا ، گربنشچیکوف و حتی مرحوم ویکتور تسوی باشد. آریا، مانند گروه کیپلوف اکنون، مسیری کاملاً متفاوت دارد: آنها همیشه یک کنگلومرا بوده اند افراد خلاق– نوازندگان، شاعران و البته خواننده با حرف بزرگ. به همین دلیل است که ساخت روابط قانونی در داخل و اطراف گروه پرچمدار صحنه ملی متال بسیار جالب است.

- والری، سلام! به زودی 15 سال از ترک گروه آریا می گذرد. حالا که شما گروهی به نام خودتان را هدایت می کنید، تحت هیچ شرایطی مشکلی برای نام تیم ایجاد نمی شود. و بعد، در سال 2002، آیا این فرصت را داشتید که نام "آریا" را برای خود نگه دارید؟ آیا توافقی احتمال خروج شما از گروه را تنظیم کرده است؟ طبق شایعات متعددی که در آن زمان هم در مطبوعات و هم در حزب پرسه می زد، قرار بود «آریا» به سراغ شما برود، در حالی که گروه دوبینین و خلستینین را می توان مثلاً «خیمر» نامید. آیا نام "کیپلوف" اکنون به نوعی محافظت می شود؟

- بله، نام و نشان کیپلوف اکنون محافظت می شود. و در آن زمان من از ظرافت های قانونی دور بودم، دور انداختن این ایده که دیگر در این تیم کار نخواهم کرد سخت بود. ما به توافقات آقایان با همکارانمان تکیه کردیم و تا آنجایی که من می دانستم نام «آریا» در یک LLC جداگانه ثبت شد و ما پنج نفر عضو و یک مدیر بودیم. اما در زمان استراحت و خروج سه نفر از گروه آریا، هیچکس ادعای نام آریا را نداشت و ما فهمیدیم که آریا چیزی بیش از سه نفر است. و بیشتر آهنگ ها توسط دو عضو باقی مانده گروه نوشته شده است. اما راستش آریا همان پنج نوازنده گروه هستند. هر کدام از ما کمک کرده ایم ...

بله، آن زمان نام «آریا» را دوباره برای خود ثبت کردند. ما نیز به نوبه خود برای مدت طولانی نگران نبودیم و شروع به کار کردیم. خوب، زمان همه چیز را سر جای خودش قرار داد.

- طبق تاریخچه گروه، اولین پیش نیازهای جدایی با آریا در اواسط دهه 90 ظاهر شد. شما قبلاً در سال 1994 ترک کردید و الکسی بولگاکف شروع به ضبط آلبوم "شب کوتاهتر از روز است" کرد. باز هم شایعات آن را مطرح می کنند نقش آخردر بازگشت شما به آریا، الکساندر موروزوف (مروز رکوردز) بازی کرد که تهدید به قطع قرارداد با گروه کرد. آیا واقعاً جنبه حقوقی قضیه اهمیت داشت؟

- بعد از سفر به آلمان در سال 1994 درگیری خاصی داشتیم که عمدتاً بین من و وی. من قرار نبود جایی بروم، ظاهراً او برخی از من را دوست نداشت مراحل مستقل. آن زمان سخت بود جایگاه مالیو در کلوپ ها با گروه مستر کار کردم. این یک پروژه موقت بود، گروه "استاد" در آن زمان خواننده نداشت. همه تعهداتم را با آریا انجام دادم و بعد تصمیم گرفتیم آلبوم جدیدی را هم کار کنیم. اما پس از آن A. Bulgakov دعوت شد. الکسی رهبر گروه لژیون بود و ایجاد روابط جدید آسان نبود - ظاهراً آنها به سرعت به بن بست رسیدند.

من نمی دانم که آیا چنین توافقی با موروزوف وجود داشته است یا خیر، V. Kholstinin به من در این مورد اطلاع داد و گفت که این شرکت نمی خواهد آلبومی با خواننده دیگری منتشر کند. به این ترتیب رابطه ما وارد مرحله جدیدی شد و تا سال 2002 ادامه داشت که من در کل از آن خوشحال بودم.

من چند آهنگ با آواز A. Bulgakov شنیدم و چیزی را دوست داشتم، خود آهنگ "شب از روز کوتاه تر است ..." را شنیدم.

فقط می توانم بگویم که در آن لحظه هیچ جا نمی رفتم. این وضعیت کاملاً متفاوت از وضعیتی بود که در سال 2002 به وجود آمد.

- تعهدات قراردادی در ابتدای کار متال شما (95-1364) چقدر بر سرنوشت هنرمندان تأثیر گذاشت؟ آیا این درست است که ملودیا رکوردهای شما را در میلیون ها نسخه بدون پرداخت یک پنی به آریایی ها فروخت؟ رابطه شما با تهیه کننده «آریا» وی.یا چگونه بود؟ وکشتاین؟

- وکشتاین مدیر هنری بود، ما در Mosconcert کار کردیم و نرخ ثابت خود را دریافت کردیم. در سال 88 شرایط تغییر کرد، شرط بندی ها لغو شد و ما کنسرت های تجاری خودمان را انجام دادیم. پرداخت هزینه کنسرت با وکشتاین در میان گذاشته شد و این مسائل قبلاً با او حل شده بود.

دوره ای بود که هیچ قرارداد و امضای خاصی وجود نداشت و حتی در آن زمان هم در مورد کپی رایت صحبت نمی کردیم. ما واقعاً اهمیتی نداشتیم که آهنگ آن کیست، جنبه قانونیاین سوال کمی بعد مطرح شد، زمانی که شروع به امضای قرارداد برای انتشار سی دی کردیم. و البته در آن زمان ما از نظر قانونی آمادگی نداشتیم روابط حقوقی، در ابتدا مشکلاتی وجود داشت.

در مورد Melodiya، زمانی که دیسک یک گروه متال روی وینیل منتشر شد، نوعی پیشرفت بود. بعداً آلبوم بعدی منتشر شد ... برای ما این یک پیروزی قطعی بود - انتشار آلبومی توسط یک گروه متال هم بر روی وینیل و هم در ملودیا.

البته آن موقع پول چندانی نگرفتیم، اما زیاد اهمیتی ندادیم. انتشار آلبوم بر روی وینیل قبلاً در مورد وضعیت گروه صحبت کرد.

بیایید به اواسط دهه 90 برگردیم. با گیتاریست سرگئی ماورین، که در سال 1995 آریا را ترک کرد، یک آلبوم انفرادی ضبط کردید. زمان مشکلات"، که ابتدا به صدا درآمد ضربه بزرگاز همه زمان ها و مردم "من آزاد هستم." داستان ایجاد این آلبوم را بگویید. چرا این آهنگ ها وارد کارنامه «آریا» نشد؟ چه کسی پتانسیل خود را ندیده است؟ در زمانی که شما خواننده فعلی آریا بودید، محدودیت قانونی برای انتشار یک آلبوم انفرادی وجود داشت؟

- آهنگ "من آزادم" چیزی نیست که مورد توجه قرار نگیرد ... احتمالاً در آلبوم حداقل برای من برجسته شده است، اما فکر نمی کردیم این آهنگ به یک هیت و ... تبدیل شود.

من این آهنگ را برای اجرا در گروه آریا تحمیل نکردم، حتی به سختی در مورد آن صحبت کردیم، به خصوص که آریا آهنگ های زیادی دارد، ترانه ترانه تر ... طبق نتایج بدست آمده کار مشترکمن و سرگئی فقط می خواستیم کاری مستقل انجام دهیم، نتیجه این کار آلبومی بود که در سال 1997 منتشر شد. ما از چیزی راضی هستیم ، از چیزی راضی نیستیم ، احتمالاً مضحک است که اکنون از موقعیت سالها به برخی چیزها گوش دهیم ... من فکر می کنم که پس از آن اولین سنگ گذاشته شد که پایه و اساس گروه کیپلوف را گذاشت.

- در گروه های شما، چه در آریا و چه در کیپلوو، همه به جز درامر آهنگ می نویسند. چگونه مشخص می‌شود که گروه چه کسانی را برای کار می‌پذیرد و کدام‌ها را به بعد موکول می‌کند؟

- همه چیز به صورت جمعی تصمیم گیری می شود، مهم نیست چه کسی چه چیزی می آورد، ما سعی می کنیم با هم کار کنیم. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که اتفاقی که برای ما می افتد مانند برخی از گروه های غربی نیست، وقتی از 80 آهنگ ارسالی برای آلبوم فقط 10 آهنگ انتخاب می شود، ما به اندازه نیاز آلبوم می آوریم.

ما همه چیز را خودمان تصمیم می گیریم، نکته اصلی این است که باید با سبک گروه سازگار باشد. در مورد نوازنده درام، بله، او آهنگ نمی سازد، اما او ویژگی های بسیار دیگری دارد و ما با آن کاملاً خوب هستیم. البته اگر آهنگسازی می کرد خیلی خوب می شد اما با این وجود در آن شرکت می کند فرآیند خلاق، چیزی ارائه می دهد ...

- از زیر قلم شما در «آریا» بیشتر تصنیف بیرون آمد، اما کار تک نفره شما را معرفی کرد آهنگساز بزرگو مسیرهای نبرد چرا چنین ویژگی در آریا وجود داشت؟ آیا این دستور مخاطب بود یا عدم امکان نوشتن تصنیف توسط دیگر اعضای گروه؟

- گفتنش سخت است ... احتمالاً بستگی به دوره های زندگی دارد. گرانوفسکی، بولشاکوف، خولستینین، دوبینین بیشتر در آریا می نوشتند، من گاهی می نوشتم، اما قبل از آریا اصلا آهنگ نمی ساختم، مثلاً در لیسیا، آهنگ کار می کردم! پس از مدتی ، همانطور که می گویند ، زندگی مرا مجبور کرد ، و من قبلاً دستم را در نوشتن نه تنها تصنیف ، بلکه "فیلم های اکشن" نیز امتحان کردم. حتما تجربه کسب کردم...

- نویسندگان آهنگ "قلبم را بگیر" همه شرکت کنندگان "آریا" هستند، به جز درامر. و این تنها مورد نیست. نویسندگی ترانه ها در کیپلوف، در آریا آن سالها که همه نوازندگان برای ایجاد آهنگ سرمایه گذاری می کنند، چگونه تعیین می شود؟ به هر حال، یک گیتاریست می تواند یک ریف مقدماتی، تکنوازی و غیره بیاورد، اما ملودی و هارمونی آن توسط شما اختراع شده است. آیا توافقاتی بین نویسندگان مشترک برای تعیین بیشتر درآمد وجود دارد؟ آیا این درآمد با سهم هر یک از همکاران در آهنگ متفاوت است؟

– از نظر تاریخی، از زمان «آریا»، به نوعی اتفاق افتاده است که نویسندگی متعلق به کسی است که ملودی و هارمونی را ساخته است... در مورد ریف یا تنظیم، این هم خیلی مهم است و گاهی کار خودش را می کند... اما ما گرفتیم. مثل این. اصولاً ما همه کارها را با هم انجام می دهیم، با این حال، به روش های مختلف اتفاق می افتد، اما با این وجود، در مورد ما این گونه است.

- با توجه به تعداد زیاد نویسندگان مطالبی که اجرا می کنید (اعم از موسیقی و شعر)، آیا تا به حال برای اجرای زنده برخی از آهنگ ها مشکلی نداشته اید؟ یک زمانی گفته شد که آلبوم های زندهامکان گنجاندن برخی از آهنگ های A. Bolshakov وجود نداشت ("برخیز، بر ترس غلبه کن"، "اراده و عقل").

به عنوان مثال آهنگ "فرشته بی خیال" وجود دارد که موسیقی آن توسط گروه گوشواره طلایی نوشته شده است ، همچنین با انتشار آن مشکل داشت ...

- «کیپلوف» به خاطر اجرایش معروف است آهنگ های محلی، هم در پردازش سنگین و هم با گروه های فولکلوریک. اشتیاق به این نوع موسیقی از کجا می آید؟ آیا مخاطب باید منتظر آهنگ های جدیدی در این زمینه باشد؟

- من بزرگ شدم موسیقی محلی، در خانه همیشه گرامافون می زدم و Chaliapin، S. Lemeshev، Ruslanova صدا می کردند. با شیر مادر جذب شد، خانواده من آواز می خوانند، آهنگ ها همیشه و همه جا به صدا درآمد. و من روی چهارپایه ایستادم و آهنگ های محلی روسی را برای مهمانان خواندم. همیشه چیزی برای یادگیری از مردم وجود دارد. موسیقی محلی اساس همه چیز است. و اتفاقا "زمینه کوزوو" آهنگ جدید ما است، زیرا بسیاری از مردم فکر می کردند که این یک آهنگ محلی است. این بد نیست، و عشق برای هنر عامیانهتا پایان روزهایم با من خواهد ماند.

- علاوه بر آهنگ های محلی، در چارچوب گروه کیپلوف، می توانید نسخه های کاور آهنگ های راک وسترن را نیز بشنوید. شما در دهه 90 در پروژه کلوپ "بازگشت به آینده" تجربه داشتید که در آن کاور نیز اجرا می کردند. و "آریا" در سال 99 به دست آورد زندگی جدیدو استادیوم هواداران جدید با کاور «فرشته بی خیال». به طور کلی نسبت به اجرای ترانه های هنرمندان دیگر چه احساسی دارید، آیا کار قانونی در این راستا وجود دارد؟ آیا انتخاب کاورهای خاص به دلیل امکان «پاک کردن» حقوق آهنگ اصلی برای کار است؟

- خوب ، آهنگ "فرشته بی خیال" قبلاً ذکر شده است ، به طور ارثی به ما رسیده است و توسط "آریا" و "کیپلوف" و S. Mavrin و احتمالاً S. Terentyev اجرا می شود. در مورد کاورها، ما به ندرت آنها را اجرا می کنیم، بلکه به عنوان یک استثنا، یا با "کنسرت های سبز" یا موارد خاص دیگر مرتبط است.

در یک زمان یک پروژه بازگشت به آینده وجود داشت، جلدها اجرا شد، هیچ مشکلی با نویسنده وجود نداشت ...

- جانشین شما در "آریا" آرتور برکوت درگیر بود دعوی قضاییبه دلیل اجرای انفرادی آهنگ های "آریایی" در واقع کاور. آیا شما هم حوادث مشابهی را تجربه کرده اید؟

- نه، هیچکس در این مورد از من شکایت نکرده است، اگر سوالی پیش بیاید، ما چنین توافق ناگفته ای داریم و سعی می کنیم آهنگ هایی را که متعلق به ما نیست اجرا نکنیم. مواقعی وجود دارد که یک آهنگ متعلق به دو نویسنده است: یکی از اعضای گروه آریا، دیگری عضو گروه کیپلوف، اما ما هرگز به دادگاه نرسیدیم.

- والری کیپلوف به عنوان یک هنرمند جدی شناخته می شود که در پروژه هایی که به او نزدیک نیست شرکت نمی کند. در عین حال ، شما را نمی توان منزوی نیز نامید: دوئت با گالانین ، تارجا تورونن ، شرکت در پروژه مارگاریتا پوشکینا "سلسله آغازین". چگونه وکلا را در این پروژه ها مشارکت می دهید؟ قرارداد با همنوازان، کنترل کیفی و تبلیغ گرامافون؟

- این نیز یک استثنا است - همه این اجراهای مشترک، مثلاً برای تارجا، ما هیچ قرارداد خاصی امضا نکردیم، اما خوشحالم که با هم آواز خواندیم.

در مورد سرگئی، این کار از روی دوستی انجام شد، به عنوان یک ژست حسن نیت، بدون پول یا قرارداد. پول و تعهدات همیشه در این فرآیند شرکت نمی کنند.

با گروه پیک نیک نیز به میل خودم و بدون دخالت وکلا به صورت داوطلبانه این آهنگ ها را اجرا کردم.

- همکاری شما با باشگاه اسپارتاک بر چه اساسی است؟ همه ما سرود چندین قهرمان روسیه را شنیده ایم که توسط شما اجرا شده است، اما آزمایش های قبلی در این راستا انجام شده است. آیا از صحنه «پرچم سرخ و سفیدمان را به آسمان ببریم!» بیشتر خواهیم شنید؟ داستان پشت این آهنگ ها را بگویید.

- اوگنی خاوتان با من تماس گرفت و این یک "آزمایش قلم" در مورد سرود اسپارتاک بود. او گفت ایده ضبط سرود برای باشگاه اسپارتاک وجود دارد. او یک دمو را به من نشان داد که به نظر من توسط گروه سوسک ها خوانده شده است و آن را به خوبی و تحریک آمیز خوانده است ، نمی دانم چرا این کار را انجام داده است. قبول نشد... و من قبول کردم دست شما را امتحان کنم. تا حالا همچین کاری نکرده بودم و جالب بود.

من تعجب نمی کنم که به یک سرود اصلی تبدیل نشد. من از سرنوشت این سرود اطلاعی ندارم و حتی ضبطی هم ندارم...

بعداً ویکتور دروبیش تماس گرفت و با همان پیشنهاد بیرون آمد و گفت که او سرود را کمی متفاوت ساخته است ، همانطور که اف سی اسپارتاک درخواست کرده است. بیشتر آواز و ملودیک. قرارداد و شرایط خاصی هم نداشت. اف سی اسپارتاک باشگاه مورد علاقه من بود و با کمال میل پذیرفتم...

- اکنون کیپلوف روی مواد جدید کار می کند. یکی از آهنگ های جدید - "کوزوو فیلد" - قبلاً اینترنت را منفجر کرده است. در مورد این واقعیت که طرفداران از طریق ضبط شده از تلفن های مخصوص طرفداران واقعی با کار شما آشنا می شوند، چه احساسی دارید؟ آیا در توزیع چنین رکوردهای دزدی دریایی جفا می کنید؟ مثلا در کنسرت ها گروه های راک محبوبممنوعیت عکاسی و فیلمبرداری در سالن وجود دارد.

- در واقع، ما آن را تحمل می کنیم، زیرا این احمقانه است که دنبال طرفداران بدویم و تحریم کنیم، حالا همه چندین تلفن، دوربین دارند - درست مثل ممنوع کردن باد است، می وزد و می وزد. و هنگامی که ضبط ها ظاهر می شوند - گاهی اوقات ممکن است خیلی خوشایند نباشد، اما از طرف دیگر شما را بسیج می کند - هرگونه نادرستی شما آشکار است، همه اینها باعث می شود به این فکر کنید که روی صحنه چه کاری و چگونه انجام می دهید.

- در ادامه گفتگو درباره برنامه های آتی گروه کیپلوف به من بگویید آیا آلبوم جدید در رسانه های فیزیکی منتشر می شود یا دزدی اینترنتی سی دی را از بین برده است؟

- حدس زدن اینکه آیا این یک آلبوم کامل خواهد بود یا خودمان را به انتشار یک تک آهنگ محدود می کنیم سخت است. من یه جورایی داستان نزدیک تراز سی دی، زیرا من زیاد با اینترنت دوست نیستم. حتی فکر کنار گذاشتن انتشار آلبوم به طور کلی وجود داشت و مردم فقط در کنسرت ها به آهنگ های جدید گوش می دادند. و بالاخره ممکن است یک اجرا با دیگری متفاوت باشد، ممکن است با حال و هوای دیگری خوانده شود... جالب است. اما من فکر می کنم در آینده نزدیک وضعیت را درک خواهیم کرد.

مصاحبه تیموفی شچرباکوف

*** آرشیو مواد - 2007 *** در تاریخ فرهنگ راک موارد زیادی وجود داشت که دلیل پیدایش گروه های جدید فروپاشی گروه های قدیمی و یا رفتن برخی از نوازندگان آنها بود. اما مواردی نیز وجود دارد که به لطف چنین پوسیدگی هایی، ترکیباتی به دست آمد که با نمونه های اولیه رقابت می کردند و گاهی اوقات حتی از آنها پیشی می گرفتند. نمونه بارزچنین تحولی از وقایع گروه کیپلوف بود که رهبر آن با ترک آریا ، گروه اصلی متال کشورمان ، به سرعت پروژه خود را ایجاد کرد و بی تکلف آن را به نام خود نامید. و طی پنج سال گذشته، این گروه در صحنه متال داخلی جایگاه پیشرو را به خود اختصاص داده است و طرفداران را در کنسرت هایی با آهنگ های قدیمی "آریایی" و همچنین آهنگ های جدید آلبوم "Rivers of Time" خوشحال می کند. والری کیپلوف - رهبر دائمیگروه، یکی از بهترین صداهای متال روسی، در اتوبوس در مسیر هتل به باشگاه ریازان "کراتر" که قرار بود کنسرت او به زودی آغاز شود، حاضر شد به سوالات ما پاسخ دهد.

. تا زمان ایجاد آن، همه نویسندگان آن چندین سال در سایر نشریات آنلاین و چاپی فعالیت داشتند. در آن دوره، ما تعداد زیادی مطالب را تهیه و منتشر کردیم، اما به دلایل مختلف، برخی از آنها در حال حاضر یا در وب نیستند یا به طور کامل در دسترس نیستند. پنجمین سالگرد منبع ما بیشترین است لحظه مناسبتا به گذشته نگاهی بیندازید و آنها را به توجه خوانندگان برگردانید. برای چی؟ اول، به این دلیل که برخی از این گفتگوها برای ما شخصاً اهمیت زیادی دارد. و ثانیاً، ما می دانیم که علاقه مردم به آنها وجود دارد...)

شیوه خوانندگی شما از کجا آمده است؟ راهنمای شما کدام خواننده بود؟

به طور کلی، خواننده های زیادی وجود داشت، بسیاری از شاخص ها. این بروس دیکینسون است و آزی آزبورن... من کمی از همه گرفتم.

"... من آزادم، مثل پرنده ای در آسمان!" آیا بعد از ترک آریا احساس آزادی بیشتری می کنید؟

این آهنگ قبل از فروپاشی گروه آریا نوشته شده است و به هیچ وجه با این موضوع مرتبط نیست. خب البته من آزادتر شدم، اما مسئولیت بیشتر هم بود. قبلاً احساس می کردم یکی از نوازندگان هستم، اما اکنون تمام مسئولیت با من است.

هنگام ایجاد پروژه خود با چه مشکلاتی مواجه شدید؟

مشکل اصلی این بود که در رابطه با جذب یک ترکیب جدید، لازم بود با نوازندگان جدید کار شود. آلکسی خارکف (باس) قبلاً هرگز با ما بازی نکرده بود و ما با سرگئی ماورین بازی کردیم اما برای مدت طولانی. آواز خواندن، بازی کردن، شکستن مواد جدید ضروری بود.

آیا اکنون می توانیم بگوییم که ترکیب فعلی کاملاً کاربردی و بهینه است؟ آیا کاملا به شما می آید؟

بله، من ترکیب ما را دوست دارم. کاملا بهم میاد

آیا با ظهور گروه کیپلوف هواداران تغییر کردند؟

نه، آنها تغییر نکرده اند، اگر تعداد آنها بیشتر باشد.

آیا این یک امتیاز برای شماست؟

احتمالش بیشتره طرفداران ما هم پیرتر شده اند، اصطلاحاً «آنهایی که تمام شده اند...». و همه به لطف آهنگ "من آزادم".

مزایای مشارکت ویکتور اسمولسکی در پروژه شما چیست؟ آیا نامزدی او تصادفی انتخاب شد؟

نه، کاندیداتوری او تصادفی نبود. حتی زمانی که عضو گروه آریا بودم، من و Rage تورهای مشترک برگزار می کردیم. سپس ما از قبل ویکتور اسمولسکی را می شناختیم. در طول ضبط آلبوم Rivers of Time ، به یک گیتاریست شایسته نیاز داشتیم که بتواند جایگزین سرگئی ماورین شود (او پروژه انفرادی خود را شروع کرد). اسمولسکی به طور کامل تمام معیارها را برآورده کرد. ما در طول سال 2005 با او همکاری کردیم، او کار را در دو گروه ترکیب کرد.

آیا قرار است با گیتاریست های دیگر کار کنید؟

خیر برای چی؟ در حال حاضر، همه چیز برای من مناسب است.

آیا آلبوم River of Time شامل تمام آهنگ های برنامه ریزی شده بود؟

نه، نه همه. برخی از آهنگ ها نزد سرگئی ماورین باقی مانده است، او از آنها در کار خود استفاده می کند. این آلبوم هر تعداد آهنگ مورد نیاز برای یک آلبوم کامل را شامل می شد.

امسال گروه 5 ساله است. چه انتظاری داشته باشیم؟

که در بهترین موردما یک آلبوم جدید ضبط خواهیم کرد، یک تک آهنگ برای حمایت از آن منتشر خواهیم کرد و در کشور تور خواهیم داشت. اگر چیزی به موقع نیست، پس می دهیم کنسرت بزرگدر مسکو و بر روی مواد جدید کار خواهد کرد.

در این 5 سال چه چیزی برای شما تغییر کرده است؟

بله واقعا چیزی تغییر نکرده است. همانطور که گفتم مسئولیت بیشتر است.

چقدر نفوذ بزرگبرای آهنگ هایت شعر می دهی؟ آیا برای شما مهم است که در مورد چه چیزی می خوانید؟

بله، ما به متون اهمیت زیادی می دهیم. به همین دلیل آلبوم «رودخانه‌های زمانه» به تعویق افتاد. زمانی که من هنوز در گروه آریا بودم، به راحتی می توانستیم مطالبی را بیرون بیاوریم. حالا ما این کار را نمی‌کنیم، همه ایده‌هایمان را به پایان می‌رسانیم. در آلبوم "Rivers of Times" تقریباً تمام برنامه ها محقق شد.

آیا تمایلی برای انجام فعالیت دیگری وجود دارد؟

نه، هرگز چنین تمایلی نداشتم. 27 سال است که به صورت حرفه ای موسیقی می سازم. اصلا اذیتم نکرد، اذیتم نکرد. من تمام عمرم موسیقی خواهم ساخت، یعنی. پروژه کیپلوف تا زمانی که قدرت کافی وجود داشته باشد وجود خواهد داشت.

خانواده شما در مورد فعالیت های موسیقی شما چه احساسی دارند؟

در طول سال ها، رفتار متفاوتی با آنها صورت گرفته است. هم تعریف و هم انتقاد داشت. و چه می خواهید؟ وقتی ما برای مدت طولانی دور باشیم، چه کسی دوست دارد؟ اما حالا راحت تر است، بچه ها بزرگ شده اند. دارند کار مورد علاقه خود را انجام می دهند، نوه شش ساله است. الان کاملا مستقل شده ایم، هیچکس بالاتر از ما نیست. ما در حال حاضر چنین تورهای طولانی نداریم، هر زمانی که فکر کنیم لازم است می توانیم تور را متوقف کنیم.

موفق ترین آلبوم در زندگی خلاقانه شما؟

موفق ترین آلبوم؟ در گروه آریا تعدادشان کم نبود، هر آلبوم در نوع خود خوب است. در حال حاضر می توانم دو تا از کارهایم را جدا کنم: "خون برای خون" (همیشه آلبوم مورد علاقه من بود) و البته اکنون تنها آلبوم گروه کیپلز "Rivers of Times" را دوست دارم.

در مورد انتقاد چه احساسی دارید؟

من نگرش معمولی نسبت به انتقاد دارم که از آن می توان نتیجه گیری های مفیدی برای خلاقیت گرفت. من نسبت به کارم خیلی از خود انتقاد می کنم. بنابراین باحال ترین منتقد برای من من هستم.

آیا طرفداران شما را در خیابان می شناسند؟

بله، گاهی اوقات آنها انجام می دهند. و گاهی اوقات آنها فقط آن را دریافت می کنند. من مخالفم مواقعی وجود دارد که طرفداران به منطقه ای که من زندگی می کنم می آیند، بعد از نیمه شب در را می شکنند، ورودی ها را رنگ می کنند.

از این که نوجوانان برای خود بت می سازند، چه احساسی دارید؟

نباید برای خود بت هایی خلق کنید که بی چون و چرا می پرستید و متوجه عیب آنها نمی شوید. من آن را نداشتم، اگرچه موسیقی مورد علاقه زیادی داشتم. به راحتی می توانستم ساعت ها بنشینم و آهنگ مورد علاقه ام را گوش کنم. در آن زمان بسیاری بت می کردند بیتلز، سوابق، عکس های خود را جمع آوری کردند. اما این هرگز برای من اتفاق نیفتاده است. من برای خودم بت درست نکردم.

آیا به کنسرت های راک می روید؟ آخرین کنسرتی که شرکت کردی؟

من انجام می دهم، اما نه اغلب. آخرین باریک سال پیش، در فوریه، زمانی که جوداس پریست آمد، این یکی از گروه های مورد علاقه من است.

کدام یک از خواننده های روسی را می توانید انتخاب کنید؟

حتی نمی دانم. از کارگردانی سنگین ما، از کسانی که می شناسم و به آنها گوش می دهم - این خواننده گروه اپیدمی ماکسیم ساموسوات است - او واقعاً یک نوازنده امیدوار کننده است. و همچنین می خواهم به خواننده گروه Mavrik آندری لفلر اشاره کنم ، او هنوز جوان است ، فکر می کنم اگر با بیماری ستاره ای بیمار نشود موفق خواهد شد.

به نظر شما چرا در روسیه تعداد کمی از خواننده های شایسته وجود دارد؟

از آنجایی که جوانان فکر می کنند چمدانی که از قبل دارند کافی است، نمی خواهند بیشتر مطالعه کنند. و اکنون یک جهت جایگزین بسیار شیک است، جایی که اهمیت خواننده اصلی نیست. در زمان ما، خواننده همیشه بیشترین بوده است آدم مشهوردر یک گروه، اهمیت آن هرگز ثانویه نبوده است. البته نوازندگان درام و گیتاریست هم بودند، اما خواننده همیشه رهبر بود.

از چه زمانی موهای بلند می پوشید؟

در دوران مدرسه، بارها سعی کردم موهایم را بلند کنم. پس از آن زمان های بسیار جدی بود، ما اجازه این کار را نداشتیم. وقتی در دبیرستان در گروه Leisya Song بازی می کردم، بارها تمایل به رشد موهایم وجود داشت، اما مفهوم تیم اجازه نمی داد.

و تمایل به کوتاه کردن مو مانند بروس دیکنسون بوجود نیامد؟

خیلی رادیکال - هرگز. در کل موهایم را مرتب کوتاه می‌کنم، اما به گونه‌ای که خوب و مرتب باشند ظاهرمنعکس نشد

در کتاب سرگئی لوکیاننکو "دیده بان روز"، آهنگ "من آزادم" سرود تاریکی ها نامیده شد. آیا شما با این موافق هستید؟

بله، می دانم، مارگاریتا پوشکینا برای من خواند. من ما را چیزی تاریک نمی بینم. خلاقیت ما، برعکس، با هدف بیداری نور در قلب ها است.

ریازان را چگونه دوست دارید؟ چه چیزی با ریازان مرتبط است؟

اول از همه، ریازان با سرگئی یسنین مرتبط است، زیرا این وطن او است.

و طرفداران ریازان؟

از طرفداران به خاطر فعالیتشان یاد می شود. (در این لحظه، اتوبوسی با گروهی از KIPELOV ها به سمت ورودی سرویس دهانه می رود و جمعیتی از طرفداران شعار می دهند "Ke-pe-lov !!!"، والری لبخند می زند: فعالیت هواداران ثابت شده است. حتی قبل از شروع کنسرت).

وب سایت رسمی گروه Kipelov: http://www.kipelov.ru

مصاحبه: الکساندر "SUMRAK" نفدوف، سوتلانا کولوکولنکووا
عکس: ناتالیا "قلب مار" پاتراشووا
25 مارس 2007
در ابتدا، مصاحبه در روزنامه در مورد موسیقی راک "PRO Rock" شماره 13، 2007 منتشر شد.
(ج) وب سایت

نوازنده راک، خواننده و آهنگساز، یکی از بنیانگذاران آریا و رهبر گروه کیپلوف، والری کیپلوف، 60 سالگی خود را در 12 ژوئیه جشن می گیرد. یک تماس تلفنی از یک خبرنگار TASS این نوازنده را در خانه خود پیدا کرد، جایی که او تعطیلات خود را در آنجا می گذراند.

مجری آهنگ "من آزادم" در مصاحبه ای دلیل آن را بیان کرد آزادی مطلقوجود ندارد، اوه کشیشان ارتدکسدر کنسرت های راک و همچنین در مورد رابطه با اعضای "آریا" و آلبوم جدید گروهش.

والری الکساندرویچ، مدیر گفت که شما در تعطیلات هستید. اگر راز نیست، کجا ترجیح می دهید در سرزمین مادری خود استراحت کنید یا در خارج از کشور؟

من با نوه هایم، با خانواده ام در خانه مسکونی خود در منطقه مسکو استراحت می کنم، فوتبال تماشا می کنم، شنا می کنم، آفتاب می گیرم. من فقط زمانی به خارج از کشور می روم که آن را با کار ترکیب کنم.

به تاریخ برویم. چطور شد که از پسری که در یک مدرسه موسیقی آکاردئون دکمه ای می نواخت، شاید معروف ترین راک کشور بزرگ شد؟

گفتنش سخته ذائقه من یک جایی در 10-12 سال شکل گرفت. سال 1970 بود، زمانی که من ضبط صوت، وینیل یا صفحه نداشتم، از همکلاسی‌هایم چند بار ضبط مجدد شنیدم. و سپس من به بازی هاکی علاقه زیادی داشتم و گاهی اوقات در پیست بازی ناگهان نوعی موسیقی عجیب را می شنیدم که واقعاً مرا جذب می کرد.

و بسیاری با کار بیتلز شروع کردند، رولینگ استونز، و من عاشق گروه Creedence Clearwater Revival شدم، تحت تاثیر قرار گرفتم صدای غیر معمول. بعد یکی به من یک آلبوم با چهار آهنگش داد. عشق من به موسیقی راک از اینجا شروع شد. سپس، البته، بیتلز، و رولینگ استونز، و اسلید، و بنفش عمیق، و لد زپلین- گروه های مورد علاقه من

هر بار که با نفس بند آمده منتظر انتشار آلبوم جدید بودیم، به ضبط های بی کیفیت گوش می دادیم. آن موقع همه چیز روی نوار بود، دهمین ضبط مجدد...

بعد می خواستم خودم کاری انجام دهم، گروه های آماتوری بودند. من در کاپوتنیا به دنیا آمدم و گروهی در مرکز تفریحی محلی بودند که در عروسی خواهرم با آنها آشنا شدم. من آن زمان 14 ساله بودم از من خواستند برای خواهرم چیزی بخوانم و من به نظرم "پسنیاروف" را خواندم (آن زمان خیلی آنها را دوست داشتم و هنوز هم برای کار آنها احترام زیادی قائل هستم) همچنین کریدنس کلیرواتر را خواندم. احیاء. سپس شروع کردم به بازی با آنها در رقص ها، عروسی ها، مهمانی های کارخانه ...

و در همان زمان در یک مدرسه موسیقی در کلاس آکاردئون دکمه ای درس خواندم و به نوعی با من کنار آمد: هم عشق کلاسیک (آکاردئون دکمه زدم و هم باخ و موتسارت، زیرا آکاردئون دکمه ای یک مینی است. ارگ)، و راک، و پدر در زمان خود عشق به موسیقی محلی را در من القا کردند. هنوز هم گوش می دهم، دوستش دارم و گاهی در کنسرت ها می خوانم.

سپس VIA "Leysya، آهنگ" وجود داشت - در حال حاضر یک تیم حرفه ای. من حتی در آن زمان گوش دادن به راک را متوقف نکردم ، اگرچه من و کولیا راستورگوف چیزی کاملاً متفاوت خواندم: " سرزمین مادری", "حلقه ازدواج«... اما حتی در آنجا هم ما موفق شدیم تنظیم هایی انجام دهیم که یادآور موسیقی راک باشد.

در سال 1985، من فرصتی داشتم: ما در آزمون بعدی گروه های آواز و ساز موفق نشدیم. با من تماس گرفت، ویکتور وکشتاین، رئیس گروه "قلب های آوازخوان" که تصمیم گرفت یک گروه راک بر اساس این گروه بسازد. و ما از اینجا آمده ایم تیم های مختلف، آلبومی را ضبط کردند که خود را "آریا" نامیدند. از همان لحظه شروع کردم به آواز خواندن صحنه بزرگنوع موسیقی ای که در تمام عمرم می خواستم اجرا کنم.

- جدا شدن از گروه آریا سخت بود؟ یا چیزی طبیعی بود؟

البته اینطور بود تصمیم دشوارچون من در مبدأ تشکیل گروه بودم. کار در آریا بخش بزرگی از زندگی من بوده است - 17 سال. علاوه بر این، سخت‌ترین دوره‌هایی بود که توانستیم زنده بمانیم: از سال 1992 تا 1995 که عملاً کار وجود نداشت، من در همان پایگاهی که تمرین می‌کردیم، نگهبان بودم. در سال 2002 دوباره گروه "آریا" ظهور کرد، یک آلبوم خوب "Chimera" منتشر شد. اما شرایط اینگونه پیش رفت: یا از همدیگر خسته شده بودیم یا خسته بودیم.

و سپس، توده ای از برخی تضادهای داخلیدر دیدگاه ها در مورد موسیقی، اشعار، به طور کلی، زندگی. و افرادی بودند که، مثلاً، سهم خود را داشتند - به اصطلاح شرکا، حامیان مالی. و هرگز از تأثیرات بیرونی بر موسیقی خوشم نیامد.

می توان گفت صد در صد ابتکار من نبود. این همچنین ابتکار افرادی بود که با آنها ترک کردم - گیتاریست سرگئی ترنتیف و درامر ساشا مانیاکین. ما گروه کیپلوف را ایجاد کردیم. باز هم در ابتدا با چنین نامی مخالف بودم و می‌گفتم که در رابطه با سایر شرکت‌کنندگان چندان اخلاقی نخواهد بود. اما گفتند مخالف نیستیم، متقاعد شده اند که از این طریق معلوم می شود که چه گروهی است، قرار است چه کار کنیم.

- و گروه جدید چگونه متولد شد؟

آسون نبود البته نه مثل روزهای «آریا». واضح است که ما قبلاً تجربه ای در پشت سر داشتیم، توشه های موسیقی وجود داشت، آهنگ های شناخته شده ای نوشته شد. ما باید ثابت می‌کردیم که وجود داریم و یک سال تمام فقط به فعالیت‌های گردشگری مشغول بودیم. سپس کم کم شروع به تهیه مطالب جدید کردند.

روابط بلافاصله بهبود یافت، تنها پنج سال بعد. به قولی خیلی خوب از هم جدا نشدیم. باید زمان می گذشت تا احساسات سرد شود. علاوه بر این، ما دائماً مشکلاتی در مورد کپی رایت داشتیم، چه کسی مالک چه چیزی است، یک تقسیم بندی وجود داشت که آن هم تأثیر چندان خوبی بر روابط نداشت. اما بعد از آن به بیستمین سالگرد آلبوم «قهرمان آسفالت» در سال ۱۳۸۶ دعوت شدم.

توسط روی هم رفته، ما چیزی برای به اشتراک گذاشتن نداشتیم: گروه آریا دنبال کار خود رفت، ما کار خودمان را انجام دادیم. کشور ما بزرگ است: ما به مقاصد مختلف رفتیم - و عملاً از نظر تورها با یکدیگر تداخل نداشتیم.

- حالا همه درگیری های پشت سر؟

من نمی گویم همه چیز بی ابر است، هنوز اصطکاک های کوچک وجود دارد: یک نفر در یک مصاحبه چیزی گفته است ... اما به طور کلی، ما سعی می کنیم یک رابطه جنتلمنانه را بدون ریختن خاک روی یکدیگر حفظ کنیم. و درست است. این بخش بزرگی از زندگی ما بود، و اکنون نمی‌خواهم به آن منفی فکر کنم. خدا قوت و آرزو بده شاید 35 سال "آریا" دور هم جمع شویم.

گروه کیپلوف به ندرت طرفداران را با آلبوم ها ناز می کند: 2005، 2011، 2017. آیا این نوعی حرکت عمدی در سن شش سالگی است؟

نه، این اتفاق می افتد. می دانید، هنرمندان پرکاری هستند که تعداد زیادی تابلو نقاشی می کنند و تصاویر شایسته. اما نمی توانیم بیشتر از این آلبوم منتشر کنیم. شاید به این دلیل که از نظر موسیقی، شعر، تنظیم سطح بالایی داریم. و سپس، با گذشت سالها، آهنگسازی، یافتن موضوع جالب به نوعی دشوارتر می شود، زیرا می دانید که احتمالاً همه چیز قبلاً قبل از شما ساخته شده است. علاوه بر این، ما نیز در محدوده خاصی از ژانر هوی متال قرار داریم، و گاهی اوقات پرش از این محدودیت ها دشوار است: ممکن است درک نشوید.

ما گاهی اوقات تک آهنگ داریم و از قبل به این فکر می کنیم: "الان یک آلبوم خواهد بود." اما نه، یک مکث وجود دارد، ما شروع به خودکاوی می کنیم. و ما همیشه زبان مشترکی با مارگاریتا پوشکینا شاعره خود پیدا نمی کنیم، این روند به طول می انجامد، گاهی اوقات تا نقطه شکست. و دوباره می فهمیم که نمی توانیم بدون هم زندگی کنیم.

- حالا پیش نیازهایی برای آلبوم جدید وجود دارد؟

دست روی قلب - بله، ایده هایی برای آهنگ های جدید وجود دارد.

اینجا گاهی ما را متهم می کنند... حتی پسرم اخیراً در اینجا به من گفت که سبک ما را «زشکور میهنی» می نامند. ما در مورد آهنگ هایی مانند "زمینه کوزوو"، "تسخیر نشده" (تخصیص به لنینگراد محاصره شده) صحبت می کنیم.

"YouTube/Kipelov"

اما آنها ظاهر نمی شوند زیرا ما می خواهیم کسی را راضی کنیم و نشان دهیم که چقدر درست می گوییم. این یک حرکت کنژکتوری نیست. این موضوع واقعاً من را نگران می کند ، زیرا دو نفر از پدربزرگ های من در زمان بزرگ مردند جنگ میهنی: یکی در نزدیکی مسکو، دیگری - در جبهه ولخوف در نزدیکی ولیکی نووگورود. برای من خنده دار بود شنیدن نظراتی مبنی بر اینکه گروه کیپلوف گویا یک آهنگ سرود برای وطن پوتین نوشته است. چه بیمعنی!

میهن پرستی کاذب هست، اما یکی هست که با شیر مادر در توست. وقتی این کار را با تمام وجود انجام می دهید، وقتی واقعاً به آن اهمیت می دهید، من هیچ ایرادی در وطن پرستی نمی بینم. بنابراین و آهنگ جدید، شاید با سالگرد وقایع جنگ بزرگ میهنی همراه باشد.

آیا دوست دارید آهنگی را به رویدادهای معاصر اختصاص دهید؟ به عنوان مثال، وضعیت دونباس. نگرش شما نسبت به این موضوع چیست؟

در مورد Donbass، من هنوز دوست ندارم در مورد این موضوع آهنگ بنویسم، زیرا در واقع بسیار تیز و دشوار است. من معتقدم که این یک تراژدی بزرگ در زمان ما، رابطه ما با اوکراین است. من نظرات نوازندگان مختلف را می دانم، آنها تقسیم شده اند: برخی حمایت می کنند، برخی نه. ماکارویچ، به ویژه، یک موقعیت دارد، من یک موضع کاملا متفاوت دارم.

- به افتخار سالگردتان، چیزی آماده می کنید؟ مثلا یک برنامه کنسرت خاص؟

ما الان ملاقات خواهیم کرد، حتما بحث خواهیم کرد. شما همیشه می خواهید طرفداران ما را با چیزی به خوبی شگفت زده کنید، مانند همان روسی آهنگ های محلی. وقتی برای اولین بار آنها را با همراهی یک زن خواندیم گروه مردمیدر کنسرت دیدن عکس العمل مردم جالب بود که با چه چشمانی گوش می کردند! امیدوارم کاور کنیم و آهنگی را که مدت ها فراموش شده پخش کنیم. شاید کسی را دعوت کنیم دوست دارم کنسرت گذرا و خارق العاده نباشد.

ما در 1 دسامبر - نه چندان دور از سال نو - در استادیوم اجرا خواهیم کرد. من می خواهم مردم در روحیه خوبی باشند.

بسیاری از نمایندگان ملی سنگ سختآنها تمام تلاش خود را می کنند که از همکاران غربی خود تقلید کنند، مثلاً آزی آزبورن، مثلاً در عرفان، جمجمه، نمادهای غیبی و همه چیز را ترک می کنند. شما حتی از اجرای آهنگ «دجال» که طرفداران مفهوم آن را اشتباه متوجه شدند، خودداری کردید. الان رابطه شما با کلیسا و به طور کلی دین چگونه است؟

من یک فرد کلیسا نیستم، اگرچه خود را ارتدکس می دانم. من سعی می کنم تا آنجا که می توانم طبق دستورات مسیحیت زندگی کنم. البته، همه ما ناقص هستیم، اما می خواهیم بهتر باشیم.

من اغلب به معابد دعوت می شوم. به اندازه کافی عجیب، کشیش ها به کنسرت های ما می آیند. حتی تعجب کردم: آیا ممنوعیتی وجود دارد؟ کشیشان از بالاترین سلسله مراتب کلیسا پرسیدند و آنها گفتند که هیچ تناقضی وجود ندارد. البته با روسری نمی آیند، بلکه با لباس غیرنظامی می آیند.

سپس، بسیاری از تحسین‌کنندگان، پسران جوان با نمادهایی روبرو می‌شوند و من اغلب هم در مورد موضوع دین و هم به طور کلی در مورد شرایط زندگی که گاهی اوقات در آن قرار می‌گیرند با آنها ارتباط برقرار می‌کنم.

من معتقدم (و این نظر شخصی من است) که کلیسا یکی از سنگرهای موجودیت مردم روسیه است. اما من دیدگاه های افراطی را دوست ندارم، افراطی ها از یک طرف و طرف دیگر. خدا عشق است - این مهمترین چیزی است که سعی می کنم در خودم نگه دارم.

چرا قبول کردی شرکت کنی؟ نسخه روسیراک اپرای "عیسی مسیح سوپراستار"؟ این کار سر و صدای زیادی به پا کرد، به عنوان مثال، فعالان ارتدکس سعی کردند آن را در اومسک ممنوع کنند.

من تعبیر "فعالان ارتدوکس" را دوست ندارم، برای من به نوعی عجیب به نظر می رسد. می دانم کسانی هستند که به قول خودشان سعی دارند از تاریخ ایمان دفاع کنند. من همیشه با آنها موافق نیستم. به عنوان مثال، من این اپرا را از 15 سالگی می شناسم و مطلقاً چیزی در آن ندیدم که با مسیحیت مغایرت داشته باشد. و موسیقی شگفت انگیز بود، و طرح انتخاب شده کتاب مقدس بود. من نمونه هایی را می شناسم که مردم به لطف این اپرا به ایمان آمدند، به طور کلی آنها برای خود اکتشافاتی کردند.

داستانی با اپرای دیگری وجود داشت - با تولید "Tannhäuser" در نووسیبیرسک. صادقانه بگویم، من آن را دوست نداشتم: آنها طرح را گرفتند و آن را تحریف کردند. اما این نظر شخصی من است و باز هم مخالف هرگونه ممنوعیتی هستم. مردم ما احمق نیستند و خودشان خواهند فهمید که چه چیزی خوب است و چه چیزی بد.

بیایید با یک نکته فلسفی پایان دهیم. «آزادی» برای شما شخصاً چیست؟

"YouTube/Kipelov"

از من در مورد آن آهنگ و آزادی زیاد سوال می شود. من فکر می کنم غیرممکن است که کاملاً آزاد باشید. شما در محیط خاصی زندگی می کنید، تعهداتی نسبت به اقوام و نوازندگان و کسانی که به شما گوش می دهند وجود دارد. شاید این سخن با شکوه گفته شود، اما مسئولیت بزرگی است، زیرا هر کلمه ای که از صحنه به گوش می رسد، گاهی اوقات پاسخ متفاوتی می دهد.

آزادی برای من آزادی خلاقیت است. فضایی که گروه کیپلوف در حال حاضر در آن کار می کند به ما اجازه می دهد که آزاد باشیم. ما تولیدکنندگانی نداریم که به ما فشار بیاورند و تحمیل کنند برنامه تور، سخنرانی های شرکتی. ما با شرکت فوق العاده "Melnitsa" همکاری می کنیم که با آن زبان مشترکی پیدا می کنیم. و خودمان را در نظر می گیریم مردم آزاد: هرجا می خواهیم می رویم، موسیقی را که لازم می دانیم می سازیم.

این برای من آزادی است - آزادی بیان افکارم. اما من معتقدم که آزادی شما باید به جایی ختم شود که آزادی دیگری آغاز شود. مهم است

مصاحبه شد آناستازیا سیلکینا

در مورد ویاچسلاو مولچانوف چه می دانیم، علاوه بر این که او هشت سال است که عضو دائمی یکی از اصلی ترین گروه های راک کشورمان بوده است؟ او مدت ها چه کار کرد راه خلاقانهاز همراهی با گروه های پاپ گرفته تا اجرای روی صحنه با هیولاهای متال مانند Manowar و Alice Cooper؟ یکی از آینده‌دارترین گیتاریست‌ها و اخیراً خواننده‌های متال داخلی، نوازنده‌ای که کاملاً به روی طرفداران باز شد. سمت جدید، که پتانسیل خلاقیت گسترده ای دارد و به سادگی می باشد همراه جالب، ویاچسلاو در مورد ایده جدید خود - پروژه مولکانوف ، نقش جدید خود به عنوان خواننده و نحوه کار با ما گفت. چهره های افسانه ایو در مورد برنامه های خلاقانه و نه تنها برای آینده نزدیک و دور.

ویاچسلاو، اجازه دهید ابتدا در مورد مینی آلبوم انفرادی شما "Inception" صحبت کنیم. ایده ضبط یک آلبوم انفرادی از چند وقت پیش شکل گرفت؟

اولین دموهای اولیه سه سال پیش به همراه اولگ خورین ضبط شد. طبل ها). و ایده ضبط به عنوان یک آلبوم جداگانه، برای مدت طولانی در ذهن ما بود. از این گذشته، برای اینکه محصول نهایی را با کیفیت مناسب بسازید، باید تلاش و زمان زیادی صرف کنید. بله، و از نظر تامین مالی، سرمایه گذاری جدی لازم بود، زیرا میکس خوب، مسترینگ و سایر اجرای طرح های خلاقانه مستلزم هزینه های مالی قابل توجهی است. علاوه بر این، در آن زمان برنامه تور فشرده ای با گروه کیپلوف داشتم و نتوانستم کار انفرادیبه طور کامل اما در نقطه ای ، اولگ با من تماس گرفت و از من خواست که ضبط را شروع کنم - آنها می گویند ، در خانه ننشینید ، وقت آن است که کل این کار را ضبط کنید. در آن زمان حدود دوازده آهنگ آماده وجود داشت. در نتیجه پس از اتمام کار، این آلبوم به بازار آمد.

آیا آهنگ هایی در انتشار وجود دارد که قبلاً به گروه کیپلوف ارائه شده بود؟

بله، آنها هستند. تصنیف "هرگز خیلی دیر / خیلی دیر" با همان ترتیب ضبط به والری الکساندرویچ پیشنهاد شد. اما به دلایلی آن را تایید نکرد. در نهایت تصمیم گرفته شد که این آهنگ را در آلبوم خود قرار دهم.

نوازندگانی مانند اولگ خورین و آلیک گرانوفسکی در ضبط شرکت کردند. چرا آنها را انتخاب کردید؟

شما با اولگ خورین در پروژه حس ششم بازی کردید. من عاشق نواختن با او هستم، او درامر بسیار با استعدادی است. ما هم هستیم دوستان خوببعلاوه. اما با آلیک همه چیز کاملاً متفاوت شد: در ابتدا قرار بود داریل جونز از رولینگ استونز به عنوان نوازنده باس ضبط شود. ما قبلاً شروع به مذاکره کرده بودیم، اما بعد فکر کردیم که بله، داریل یک بیسیست با استعداد است و، البته، او کار بزرگی برای ضبط تمام قطعات باس لازم انجام خواهد داد. اما انسان هزاران مایل دورتر است و هر طور که کار کند، هیچ تعامل خلاقانه لازمی وجود نخواهد داشت. و من آلیک را خیلی دوست دارم، او یک نوازنده افراطی است، در حالی که ریشه های زیادی از هنر-راک قدیمی دارد. یعنی از نظر موسیقی، آلیک متنوع است و ما فقط به چنین نوازنده ای نیاز داشتیم که در سایر ژانرهای موسیقی دانش لازم را داشته باشد. پس با او تماس گرفتم. آلیک ابتدا جدی فکر کرد و گفت این کار بسیار مسئولیت پذیری است و پیشنهاد داد دور هم جمع شویم تا بازی کنیم. در پایان، به خانه او رفتم، تقریباً تمام روز را بدون وقفه بازی می‌کردیم، «تکه‌های» خاصی را مرتب می‌کردیم و فقط پارازیت می‌زدیم. و سپس به استودیو آمد و خیلی سریع همه چیز را ضبط کرد.

شما خودتان به عنوان خواننده عمل کردید. بنابراین در ابتدا برنامه ریزی شده بود یا هنوز جستجو برای خواننده وجود داشت؟

ایده ایفای نقش به عنوان خواننده برای مدت طولانی مطرح بوده است. من توضیح می دهم که چرا. خیلی وقت‌ها، وقتی آهنگ می‌سازید، نه تنها یک ریف یا قطعه‌ای از یک آهنگ در ذهن شما متولد می‌شود، بلکه کل مؤلفه آهنگسازی به‌طور کلی، تا قسمت‌های آوازی. و توضیح دادن و به نوعی به خواننده تصویری از ترکیبی که در ذهن دارید را توضیح دهید و به نوعی نشان دهید بسیار دشوار است. خواننده می تواند قوی باشد، اما در عین حال ایده ای را که می خواهید به او منتقل کنید، "احساس" نخواهد کرد. بنابراین تصمیم گرفتم خودم بخوانم. این اولین تجربه من در چنین نقشی غیرعادی برای من است. پشیمانم که زودتر این کار را نکردم. اما همچنان جلوتر، به پیشرفت بیشتر ادامه می دهم.

آهنگ های منتشر شده به طور همزمان به دو زبان ضبط می شوند. آیا این نوعی جهت گیری به سمت غرب است؟

فقط بگوییم که این یک جهت گیری به سمت روسیه است. ( می خندد.) در ابتدا، انتشار به زبان انگلیسی برای جذب مخاطبان اروپایی برنامه ریزی شده بود: ما برای مدت طولانی در مورد پیشنهادهای کاری صحبت می کنیم. جشنواره های اروپایی. اما، متأسفانه، زبان انگلیسی در کشور ما بسیار محبوب نیست، بنابراین تصمیم گرفتیم نسخه های اضافی از آهنگ ها را به زبان روسی بسازیم. بنابراین کشتن دو پرنده با یک سنگ.

در انتشار، در واقع، تنها 3 ترکیب وجود دارد. کافی نیست؟

"Inception" بیشتر یک تک آهنگ است تا یک آلبوم. و با این تک آهنگ می خواستیم واکنش شنوندگان را بررسی کنیم که چگونه از این آهنگ ها برداشت خواهند کرد. شاید اصلاً کسی به این پروژه نیاز نداشته باشد و کار ما به هدر برود و به سادگی ضبط یک آلبوم تمام عیار فایده ای نداشته باشد. موافقم، زیرا ضبط و انتشار یک نسخه کامل، که کاملا بی ادعا خواهد بود، توهین آمیز تر خواهد بود. به همین دلیل است که ما این تک آهنگ را منتشر کردیم و از تقاضای آن از شنوندگان شگفت زده شدیم. تعداد زیادی بازخورد مثبت، دانلود و فروش.

آیا نام تک آهنگ «آغاز» برای خودش صحبت می کند؟

بله، دنباله ای وجود خواهد داشت. مولکانوف فقط مال من نیست پروژه انفرادی، یک گروه کامل با اعضای دائمی. اکنون فقط سه نفر هستیم: من، درامر اولگ خورین و نوازنده باس واسیلی درونوف. آلیک گرانوفسکی گروه استاد خود را دارد که به طور جدی خود را وقف آن می کند، بنابراین فکر نمی کنم او به دو تیم تقسیم شود. من قبلا با واسیا درونوف در گروه والکری کار می کردم، او یک موسیقیدان حرفه ای است. به احتمال زیاد در آینده یک کیبورد به گروه ما اضافه خواهد شد، این جای خالی همچنان رایگان است.

و خود والری کیپلوف چگونه با کار شما ارتباط دارد؟ آیا پروژه شما با مشارکت در گروه کیپلوف تداخل خواهد داشت؟

نه به درد نمیخوره با کیپلوف اکنون تعداد کمی کنسرت داریم، بنابراین بدون هیچ مشکلی می توانم دو گروه را همزمان با هم ترکیب کنم. برعکس، والری الکساندرویچ نگران است، در مورد پروژه ما توصیه های عملی می کند و نگرش نسبتاً مثبتی دارد. صادقانه بگویم، من از واکنش او به اتفاقاتی که در حال رخ دادن بود خوشم آمد، فکر می کردم تا حدودی متفاوت باشد.

از کار انجام شده راضی هستید؟ آیا همه ایده های شما به واقعیت تبدیل شده است؟

همان موقع بود که ما این تک آهنگ را ضبط کردیم، آنها آن را گوش کردند و در آن لحظه ما واقعاً خوشحال بودیم. اما حالا این عطر کمی خنک شده است. مخصوصاً برای من از نظر آواز - من دائماً با معلمان مطالعه می کنم ، در این مسیر پیشرفت می کنم. و آنچه در ضبط می شنوم، دیگر نمی توانم گوش دهم.

آیا شرکت در دو گروه به طور همزمان به شما اجازه می دهد تا خود را درک کنید مهارت های خلاقانه? به اصطلاح، پتانسیل خلاق را کشف کنید؟

کیپلوف هنوز موسیقی متفاوتی دارد که به شما امکان می دهد فقط یک طرف را آشکار کنید خلاقیت. اما اگر پروژه مولکانوف را نیز در نظر بگیریم، بله، در این دو گروه سعی می کنم کاملاً باز شوم.
ضمناً کار برای احیای گروه حس ششم در حال انجام است. می خواهیم یک تک آهنگ ضبط کنیم، ببینیم مخاطب چه واکنشی نشان می دهد و سپس شروع به نوشتن یک آلبوم کامل کنیم. با الکساندر گراتا در حال حاضر 3 آهنگ ساخته ایم. این ترکیب همچنین شامل اولگ خوورین و واسیلی درونوف خواهد بود، یعنی تقریباً همه همان نوازندگانی که در پروژه مولچانف هستند. فقط خواننده ها با هم فرق دارند. در آینده نزدیک ضبط مطالب را انجام خواهیم داد.

شما بارها گفته اید که در آینده نزدیک می خواهید نسخه توسعه یافته مدرسه ویدیویی را منتشر کنید. این طرح ها چه زمانی اجرایی می شود؟ در چه قالبی منتشر خواهد شد؟

شش ماه دیگر قصد دارم کلاس های مستر برگزار کنم که بر اساس آن یک مدرسه ویدیویی منتشر می شود. نه فقط ویدیوها، بلکه یک نسخه کامل و توسعه یافته که بر روی DVD منتشر شده است. اما هنوز در مورد قالب تصمیم نگرفته ام.

بیایید در مورد گروه کیپل صحبت کنیم. این گروه تقریبا 12 سال سن دارد، اما در این مدت تنها دو آلبوم کامل منتشر شد. آیا فکر نمی کنید که چنین تاخیر طولانی با مطالب جدید ممکن است بر نگرش طرفداران خود نسبت به گروه تأثیر منفی بگذارد؟

فکر. و من خیلی نگران این هستم. ما خیلی داریم مواد موسیقی، ما قبلاً چهار آهنگ را تکمیل کرده ایم، ایده های خاصی وجود دارد، اما شعر وجود ندارد! این برای ما نوعی کارما است!

یعنی تمام سوالات مارگاریتا آناتولیونا؟

اینجا همه چیز پیچیده است ... مارگاریتا آناتولیونا و والری الکساندرویچ نمی توانند مشترکی پیدا کنند زبان خلاق. من کاملاً مارگاریتا آناتولیونا را درک می کنم، او بسیار می نویسد. در اینجا یک تصنیف داریم که من چهار سال پیش نوشته ام و هیچکس نمی تواند روی آن متن بنویسد. حتی سعی کردند با شاعران دیگر هم کار کنند اما نتیجه ای نداشت. پوشکینا به تنهایی چندین شعر برای این آهنگ نوشت، اما آنها دلایل مختلفمناسب نبود و در اینجا والری الکساندرویچ را نیز می توان درک کرد - این اوست که باید این سطرها را بخواند و برخی از کلمات برای آواز خواندن چندان راحت نیستند. مارگاریتا آناتولیونا یک شاعر است، او طرح آهنگ را به روش خود نشان می دهد. و والری الکساندرویچ باید با صدای خود حال و هوای آهنگ را به مردم منتقل کند ، او باید از همه اینها عبور کند تا متن برای او ایده آل باشد. و در اینجا نکته اصلی رسیدن به سازش لازم است. به دلیل جستجوی همین سازش است که ما با آهنگ های جدید مشکل داریم.

اکنون بسیاری از گروه ها از انتشار آلبوم در رسانه های فیزیکی خودداری کرده اند و نسخه های اینترنتی را ترجیح می دهند. آیا گروه کیپلوف قرار است از همکاران خود الگوبرداری کند؟

نه، ما قصد نداریم با سر و صدا وارد بازار اینترنت شویم. کاملا برعکس - با افزایش علاقه به وینیل، ما سعی می کنیم هر یک از نسخه های خود را بر روی وینیل نیز منتشر کنیم.

بسیاری از هواداران گلایه دارند که کنسرت های شما در بسیاری از شهرها در سالن های نشستن برگزار می شود. به چی ربط داره؟ آیا اجرای یک گروه در مقابل اتاق نشیمن واقعاً خوشایند است؟

در واقع برای ما بسیار ناخوشایند است که بر اساس این طرح کار کنیم، زیرا گاهی هیچ واکنشی از سوی مخاطب نمی بینید، بازگشتی هم ندارد. و این متأسفانه با برگزاری کنسرت ها مرتبط است. به عبارت دقیق تر، این وضعیت صاحبان محل است، زیرا آنها می ترسند که در طول کنسرت هواداران صندلی ها را بشکنند و به هم بریزند. من شخصاً اجرا کردن در مقابل تماشاچیان نشسته را دوست ندارم - شما روی صحنه هستید، کاری انجام می دهید، سعی می کنید تماشاگران را تکان دهید، و تماشاگران نشسته اند و فقط به شما نگاه می کنند.

گروه Kipelov مدت زیادی است که در رده های بالای صحنه متال روسیه قرار دارد، اما هیچ علاقه ای از طرف شما برای تسخیر مخاطبان غربی وجود ندارد. اما مطمئناً پیشنهادهایی برای اجرا در جشنواره های بین المللی وجود دارد ...

ما دائماً پیشنهادهایی برای مشارکت دریافت می کنیم جشنواره های بزرگدر خارج از کشور، اما والری الکساندرویچ می گوید که بالاخره موسیقی ما به طور خاص برای آن طراحی شده است بازار روسیه. و من تا حدودی با او موافقم، زیرا این گروه دارای ذهنیت روسی است و به نظر من برای اروپایی ها کاملاً روشن نخواهد بود.

برای مدت طولانی، در محافل مبتکران، از مفهومی مانند "پدیده کیپلوف" استفاده می شود - با مقدار کمی مواد، کنسرت های مشابه، همان برنامه و حداقل مناظر، گروه بارها و بارها خانه های کامل را در تمام شهرهای روسیه جمع آوری می کند. به نظر شما به چه ربطی دارد؟

این کاریزما والری الکساندرویچ است، او مانند یک لوکوموتیو است. با این حال ، او یک فرد فرقه است ، به لطف این به تنهایی ، مردم به احتمال زیاد به کنسرت های ما می روند. چون هر گروهی با چنین «پیشرفتی» و تعداد آلبوم های شماره دار در 12 سال خیلی وقت پیش از بین رفته بود... اما ما واقعاً تلاش می کنیم، تمام تلاش خود را می کنیم که ثابت نمانیم.

آیا کار با والری کیپلوف آسان است؟

بله، با توجه به تجربه گذشته من با هنرمندان مختلف، بسیار آسان است. او بسیار است آدم روحی، همه اعضای گروه به صورت یکسان با او ارتباط برقرار می کنند. البته بدون رسوایی و سوء استفاده نمی شود، اما به دعوا نمی رسد. ( می خندد.)

به طور کلی، گردش کار معمول!

دقیقا. اما ما به عنوان یک خانواده مدتهاست که به یکدیگر عادت کرده ایم. می توانیم سر هم داد بزنیم و در عرض پنج دقیقه همه چیز را در آغوش بگیریم و فراموش کنیم.

ما نمی توانیم در مورد آلبوم جدید گروه بپرسیم. آیا هنوز خیلی زود است که در مورد تاریخ هایی صحبت کنیم، همانطور که ما آن را درک می کنیم؟

بله، هنوز برای صحبت در مورد زمان بندی زود است. اکنون یک آهنگ آماده با متن و 3 آهنگ بدون متن داریم. باز هم نمی توان پیش بینی کرد که متن ترانه چه زمانی نوشته می شود، اما امیدوارم در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد.

آیا دوست ندارید دوباره تلاش کنید تا روی یک متن آماده موسیقی بنویسید، همانطور که قبلاً با آهنگ "سالیری و بازتاب او" انجام دادید؟

به دنبال "سالیری" سعی کردیم به همین ترتیب آهنگ دیگری بنویسیم اما به نحوی نشد... در نتیجه قسمت های آوازی در آهنگ تغییر کرد، "ماهی" جدیدی خوانده شد و متن دیگر مناسب نیست

برنامه های گروه کیپلوف برای سال 2014 چیست؟

ما تقریباً تمام تورهای انفرادی امسال را لغو کرده ایم و در حال کار بر روی مواد جدید هستیم. ما به آهنگ های جدید نیاز داریم. این برنامه های اصلی ما است، ما کار خواهیم کرد!

پس برنامه های شخصی شما چیست؟

به ساختن موسیقی ادامه دهید. موسیقی تقریباً همه چیز من را می گیرد وقت آزاد. سعی می کنم روزی چهار ساعت گیتار بزنم و یک ساعت و نیم یا دو ساعت آواز تمرین کنم. و این یک کار تمام وقت است. به علاوه من به باشگاه می روم، سخت مطالعه می کنم زبان انگلیسیتوسط اسکایپ بنابراین اوقات فراغت من برای علایق شخصی به حداقل می رسد. اما هنوز هم می‌خواهم پروژه Molchanoff خود را مطرح کنم و اجرا را شروع کنم، از زمانی که پیشنهاد صحبت در آن داده شد جشنواره های تابستانیدر حال حاضر انجام می دهند.

و علاوه بر موسیقی؟

احتمالا ازدواج کنید و بچه دار شوید. فکر می کنم وقت من است. ( می خندد.)

و آخرین سؤال استاندارد: آرزوهای شما برای خوانندگان و طرفداران.

تحت هر شرایطی خودت باش و احتمالاً مهمترین چیز این است که با خود و دیگران صادق باشید.

وب سایت رسمی گروه Kipelov: http://www.kipelov.ru

مایلیم از گلنارا زریپووا به خاطر کمکش در برگزاری این مصاحبه تشکر کنیم.

مصاحبه: الکساندر "SUMRAK" نفدوف، ایرینا شرشنوا.
عکس: الکساندر "SUMRAK" نفدوف
29 مارس 2014
سایت اینترنتی